16.4.12

The darkest side of me

Siang tadi saya tengok rancangan gosip di televisyen. Ada seorang artis bila ditanya tentang lagu-nya yang mungkin di-ban oleh kerajaan Malaysia menjawab; It is just a song. 


Peh, darah rasa membuak-buak dengar jawapan agak bodoh tu. Buat lagu dan menyanyi dan bagi jawapan macam tu. Tak ada lah saya sokong mana-mana pihak pasal lagu tu tapi jawapan artis tu memang buat saya rasa annoying. Gaya cakap macam menyanyi sekadar untuk kejar glamor, pandai pulak cakap lagu tu seni. Tak ada makna seni kalau tak ada tujuan. Kau menyanyi lagu sampah ke cinta ke apa mesti ada tujuan. Buat lagu, nyanyi lagu mesti ada niat nak sampaikan mesej; samada mesej yang bagus atau tak itu isu kedua. There is no such thing as it's just a song. 


***

Saya rasa saya ni memang suka hati je senang nak annoying dengan manusia. I hate people as much as I love people. But I dont go around and spreading hatred. Biarlah sifat kekejian dan kebencian tu saya simpan sendiri, bukan untuk dicanang-canang di facebook- sebagai contoh. Kadang-kadang pelik bila tengok manusia dalam facebook saya yang suka tulis benci membenci. 


My other half is the only one who knew the darkest side of me. Dia adalah pendengar yang terbaik. Dan bila saya bercerita akan sifat keji saya yang membenci manusia, dia hanya mendengar dan mengutuk saya kembali. haha. Dia tak pernah terjejas dengan cerita-cerita buruk begitu. Dia tak pernah terpengaruh dengan cerita-cerita busuk saya. He knows that I hate half of the people that I knew, so he cant possibly hate as much. That's make him the best partner so far. My ultimate best-friend - inshaAllah.


So, moral of the story - stop spreading hatred. Be responsible for what you write and say. Inspire people. 

No comments: